Göteborg Open 2014

Under en kall november helg så åkte jag och några vänner iväg till Göteborg för att medverka i en jätte stor tävling vid namnet "Göteborg Open 2014". Vi skulle bo på hotell från fredag - söndag. Min fina vän Linnea följde med mig under hela helgen och det var super bra!! :-) På lördagen var i uppe väldigt tidigt pga att vi skulle hinna med att äta hotellfrukost och sen gick resan iväg till sporthallen där vi skulle tävla. Under hela den här helgen skulle jag tävla i många olika grenar.
* Dressyr
* Boccia
* Parallellslalom
* 5-kamp
* 60 meter
* Bordtennis

På 5-kampen så kom jag på fjärdeplats. Och på 60 meter så fick jag tiderna 20,28 samt 20,22 och landade på en första plats! Parallellslalom kom jag på en fjärdeplats. Och på dressyr i ridning kom jag på en första plats. Under den helgen kammade jag hem; 2 stycken guld, och 2 stycken fjäreplats medaljer.

Lördags kvällen bjöd på tacosbufé och disco tyvärr så hade jag migrän så vi åkte tillbaka till hotellet tidigare eftersom jag verkligen inte orkade med att vara på discot så länge men det var trevligt ändå den tiden vi var på discot dvs. Under söndagen så fortsatte tävlingarna och därefter blev det en bussresa hemåt och alla var super trötta efter en tuff men trevlig helg.

Hell´s kitchen & Sturecompagniet

Under några dagar i november månad för snart ett år sedan flög jag och min mamma till Stockholm. Vi bodde på ett hotell första och andra natten och sen tredje natten bytte vi till ett annat hotell.

På ankomstdagen till Stockholm besökte vi Göta Lejon och såg EVITA med Charlotte Perrelli. Såååå himla duktig hon var!! :-)

Under andra dagen var det först hotellfrukost och därefter var det konferens. Efter 1/2 konferensen så åkte jag in till city för att shoppa. Det blev både skor och en ny fin party klänning. På lördagskvällen blev det 3 rätters lyx middag. Wow, vad fint det var upplagt på tallrikarna.

Tredje dagen blev det ännu mer shopping för våran del. Det blev shopping på NK och på Åhléns. Samt en super trevlig fika på ett mysigt café med min allra finaste vän, Therése!

Senare på kvällen var först tanken att jag skulle hem till några vänner men så blev det inte. Det blev istället ut och dansa på både Hellś Kitchen och Sturecompagniet. Träffade på några vänner där. Kvällen blev sen och jag kom tillbaka till hotellet ganska sent på natten och tidigt på morgonen på fjärde dagen.

Det blev en liten shoppingtur även på den fjärde dagen innan flygplanet skulle flyga mig hem!

Dolphin show at Kolmården

Astrid Lindgrens Värld/ Kolmården

Från lite mer än ett år sedan så åkte jag och min älskade familj iväg under ett par dagar. Först så blev det ett stopp i Gränna som är en liten och mysig stad. Gränna är känd för att göra polkagrisar som är av dom vanligaste sorterna vita och röda randiga och av smaken pepparmint. Vi fick se hur man tillverkade dom i en fabrik...

Vi åkte vidare till Vimmerby för att vi skulle besöka Astrid Lindgrens Värld som ligger i Vimmerby, Småland. Egentligen så skulle vi endast vara på Alv i 1 dag men det blev fort ändrat till 2 dagar istället! 1 dag hade Aldrig räckt till för att hinna med allt som fanns där så det fick bli 2 dagar istället. Under dessa dagarna så hann vi med att gå i parken för att träffa både Fröken Prysselius, Pippi Långstrump och hennes vänner, Emil i Lönneberga, Karlsson på taket, Madicken, Saltkråkan, Rasmus på luffen, Ronja Rövardotter och Bröderna Lejonhjärta. Under dessa dagarna så fick vi lyssna och leva oss in i Astrid Lindgrens Värld med både scener ur filmerna och många sånger. Några suvenirer köpte vi med oss hem. (Bilder kommer senare)

Därefter blev det även några dagar på Kolmården som ligger lite utanför Norrköping. Wow säger jag bara, djuren där har det verkligen bra jämfört med vad djuren har det i Danmark på Zoo. Kolmårdens djur har det stooooort och Zoo i Danmark har det extremt litet. Jag tycker att Alla djur skall ha det lika bra som dom har det på Kolmården!!!!! Det absolut bästa som var på Kolmården var Delfinshowen life och deras sånger/ musik till deras 40 minuter show med super duktiga delfiner som kunde jätte många konster. Det var helt magiskt häftigt!! :-) Man fick bl.a. höra dessa låtarna i delfinshowen life; ET, Superman, Lejonkunegn och Titanic. En utav låtarna var "The Circle of Life", sjungen av Martin Stenmarck. Vi såg bl.a. dessa djuren här; delfiner, björn, elefant, giraff, gorilla, gråsäl, kamel, knubbsäl, lejon, lodjur, noshörning, röd panda, schimpans, snöleopard, tapir, tiger, varg, zebra och älg. Dom som jobbade på Kolmården var alla helt fantastiska och snälla och väldigt hjälpsamma!

Vi hann även med att vara i två andra mysiga städer som hette Söderköping och Köping, där var många fina båtar. Vi var även och såg Göta kanal. (bilder kommer senare).

Tillbaka/ Stockholm Marathon 2014

Nu är jag äntligen tillbaka här på bloggen och har mer inspiration och tid med att blogga. Det var ju ett tag sedan sist jag var här och mycket har hänt på sista tiden. Jag vet inte riktigt vart jag skall börja men jag tror i alla fall att jag börjar ungefär där jag slutade.

År 2014 ungefär 1 år och 8 månader sedan så drog jag i gång med massvis med träning och motion. Jag hade anmält mig till att medverka i ett lopp i Stockholm vid namnet "Stockholm Marathon 2014". Mycket träning och så blev det inför den stora dagen och en hel del planering också. Både att boka flyg tur & retur, hotell, bussresor osv. Fredagen började med att vi åkte till Sthlm och där checkade vi in på hotellet. Sen åkte vi in till city för att besöka Grönan "Gröna Lund" som är ett nöjesfält.

Lördagen kom och allt flöt på som planerat förutm att jag fick punktering på ett utav mina hjul, not so good med andra ord! :-( Vi stressade runt i hela Stockholm kändes det som med att leta efter en cykelaffär som kunde laga mitt punkterade hjul. Till slut så hittade vi en butik och dom lagade mitt hjul.... Stress, stress och återigen stress. 5 minter försenad till start men jag rullade in det ganska fort pga alla nedförsbackar i loppet.
Efter några timmar med både trötta armar, mänger utav blåser i både händerna och på mina stackars fingrar så kom jag äntligen i mål! Diplom och en nöjd tjej var jag efter det långa loppet på 4,3 mil.

Under söndagen så ägnade jag mig åt att shoppa på NK samt även besöka Grönan "Gröna Lund). Träffade även på lite vänner där, så det var en trevlig söndag innan flyget gick.